Cum să cazi în picioare în timpul unei crize sanitare majore

Ajutor esențial pentru Fundația Baylor Marea Neagră

Pe fundalul pandemiei de COVID-19, Gilead Sciences Europe Ltd. susține eforturile Fundației Baylor Marea Neagră pentru ca organizația să își poată relua activitatea în cadrul Centrului de Excelență Clinică din Constanța.

Ajutorul financiar de urgență pus la dispoziție de Gilead Sciences Europe Ltd., în valoare de 320.000 lei, permite Fundației să  facă față provocărilor din această perioadă dificilă, de criză sanitară dublată de una economică.

Putem spune că acest ajutor financiar de urgență este esențial pentru a ne putea continua operațiunile. Ne ajută să cădem în picioare, cu echipa completă și capabili să oferim, în condiții de siguranță, serviciile pe care beneficiarii Baylor le așteaptă.

În martie nu știam cum vom naviga în perioada dificilă de pandemie și în cea post-pandemică fără a afecta cele aproximativ 10.000 de persoane care accesează anual serviciile noastre de screening voluntar pentru HIV și hepatite ori serviciile medicale și psihosociale pentru persoanele care trăiesc cu aceste infecții.

De serviciile medicale și psihosociale pe care le oferim depind sănătatea și calitatea vieții a aproximativ 1000 de persoane care trăiesc cu HIV și 600 cu hepatite virale B și C. Acestora li se adaugă anual peste 8.000 de beneficiari ai serviciului de consiliere și testare voluntară și gratuită pentru HIV și hepatitele virale B și C,” a declarat Ana-Maria Schweitzer, director executiv al Fundației Baylor Marea Neagră.

Această sumă contribuie la rezolvarea două probleme urgente: 
        - Asigurarea îngrijirii pacienților cu afecțiuni cronice pe parcursul pandemiei;
        - Atenuarea efectelor negative pe care pandemia le-ar fi putut avea direct asupra organizației noastre.

Fundația Baylor Marea Neagră a redeschis pe 15 mai Centrul de Excelență Clinică și a reluat în condiții de siguranță furnizarea serviciilor medicale și psihosociale, având posibilitatea acum să achiziționeze echipamentele individuale de protecție pentru personal și pacienți.

Criza sanitară a transformat rapid modul în care lucrăm, a impus ajustarea procedurilor și, pentru o lungă perioadă, între 17 martie și 15 mai, în absența echipamentelor individuale de protecție pentru beneficiari și personal, pacienții au avut acces doar la servicii de telemedicină și teleconsiliere psihologică. Pacienților cu boli infecțioase asimilate afecțiunilor cronice, așa cum sunt infecția cu HIV și hepatitele virale B și C, le-a fost testată capacitatea de autogestionare a stării de sănătate.

Am reușit performanța de a rămâne în legătură cu aceștia după ce au fost mutate online serviciile care se pretau la o asemenea tranziție și a fost oprit, pentru prima dată de la lansarea sa în 2007, programul de consiliere și testare voluntară și gratuită în cele trei centre pe care beneficiarii din comunitate le au la dispoziție.

Programul de testare a fost reluat la începutul lunii iunie, numai după ce ne-am asigurat că acesta se va desfășura în condiții de siguranță atât pentru persoanele care se testează la Baylor voluntar ori la recomandarea medicului cât și pentru echipa de testare.

Ajutorul de urgență a asigurat și acoperirea cheltuielilor de trei luni, martie – mai, pentru personalul suspendat. Avem colegi ale căror atribuții nu puteau fi îndeplinite în regim de muncă la distanță. Ne bucurăm să putem spune acum că echipa noastră nu a trebuit să sacrifice niciun coleg acestei crize!

Este o victorie să putem spune acum, la câteva săptămâni de la reluarea activității, că nu a trebuit să sacrificăm acestei crize nici siguranța, nici calitatea serviciilor și niciun membru al echipei! De aceea spunem că am căzut în picioare! Dă de două ori cel care dă repede, când este nevoie!” a mai declarat Ana-Maria Schweitzer

« Inapoi la lista