COVID-19 şi stresul emoţional

Înapoi la secţiunea COVID-19 pe înţelesul tuturor.

O modalitate esenţială de a proteja atât propria sănătate cât şi pe a celorlalţi este aceea de a rămâne acasă. În acest fel chiar contribuiţi la efortul de a opri această pandemie! Felicitări! Şi nu sunteţi singuri, oameni de pe întreg globul fac acelaşi lucru. Ne-am gândit că v-ar fi utile câteva sfaturi pentru a vă uşura cât mai mult şederea în casă. Aţi folosit deja o parte dintre aceste soluţii? Pe care?

Confuzie, furie, tensiune fizică, mentală și emoțională, frustrare, teama de ceilalți, frica pierderii vieților cu care eram obișnuiți, înstrăinarea de cei dragi sau limitarea vizitelor la aceștia, nesiguranța financiară, stresul, pierderea siguranței zilei de mâine... sunt numai câteva dintre aspectele care descriu modul în care fiecare dintre noi resimțim perioada pandemiei COVID-19 și toate restricțiile impuse de autorități pentru a limita răspândirea virusului. 

Există foarte multe informații legate de prevenirea transmiterii virusului SARS-COV-2 (despre spălarea mâinilor, purtarea măștilor, a mănușilor, respectarea distanțării sociale etc), dar sfaturile practice despre aspectele emoționale legate de traversarea acestei perioade sunt mai puține.

Această pagină a fost creată de echipa Baylor pentru a oferi sfaturi, aplicații și exerciții practice pe care le puteți folosi acasă. Ele sunt recomandate de psihologii Baylor și  urmăresc să vă sugereze: tehnici simple de relaxare și control emoțional, activități de ușurare a șederii acasă pe termen lung, exerciții de autocunoaștere pe care le puteți face fără ghid.

Anxietatea, stările de deprimare și chiar insomnia sunt normale în această perioadă. Totuși, dacă considerați că acestea sunt excesiv de puternice și că nu vă mai permit să funcționați normal, nu ezitați să căutați ajutor de specialitate. Există multe servicii de consiliere psihologică gratuită, fie telefonică, fie prin intermediul internetului

Aici puteţi descărca materialul informativ în format *.pdf.

« Inapoi la lista