Contribuții la formarea profesională continuă a psihologilor și asistenților sociali

Ana-Maria Schweitzer prezintă soluții pentru identificarea nevoilor psihologice și sociale ale vârstnicilor institutionalizati în cadrul workshopului ”Abordarea interdisciplinară a vârstnicilor instituționalizați”.

Evenimentul, găzduit de Facultatea de Psihologie și Științele Educației, sub coordonarea conf. dr. Laura Rodica Giurgiu și lector dr. Marinela Grigore se va desfășura marți, 11 mai, de la ora 17:00. Acesta se adresează psihologilor, asistenților sociali și studenților.

Pandemia de coronavirus  a provocat teama și incertitudine fără precedent în rândul populației de pe întreg globul, dar în special în rândul persoanelor vârstnice. Efectele izolării s-au dovedit a fi deosebit de severe pentru acestea. Pe lângă riscul crescut al îmbolnăvirilor, însingurarea și carantinarea au adus populația de vârsta a 3-a la un nivel de izolare profundă, provocând depresie, anxietate, comorbidități și creșterea mortalității.

În acest dialog profesional ne propunem să evidențiem importanța măsurilor integrate furnizate vârstnicilor in instituțiile rezidențiale, în vederea menținerii calității vieții la un nivel optim,” a declarat conf. dr. Laura Rodica Giurgiu.

Ana-Maria Schweitzer, director executiv al Fundației Baylor Marea Neagră a declarat: „Mă bucură invitația de a prezenta soluții pentru identificarea nevoilor psihologice și sociale ale vârstnicilor instituționalizați. Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității Ovidius este una dintre instituțiile de învățământ superior cu care avem  una dintre cele îndelungate relații de colaborare.  Experiența echipei noastre în ceea ce privește aderența la tratament în cazul persoanelor cu boli cronice se bucură de aprecierea comunității profesionale, fiind utilă tuturor specialiștilor care lucrează cu persoane care urmează un tratament medical pentru perioademai îndelungate.”

Workshopul va cuprinde:

– Identificarea nevoilor medicale, psihologice și sociale ale vârstnicilor institutionalizați,
– Evidențierea rolului echipei multidisciplinare din instituțiile de profil,
– Necesitatea instituționalizării vârstnicului cu deficiență neuro-cognitivă (factorii de risc identificați în mediul familial).

Participanții au prilejul să afle despre:
– metode și tehnici privind evaluarea psiho-socială a vârstnicilor,
– instrumente utilizate în evaluarea aderenței la tratament a persoanelor cu boli cronice,
– metode și tehnici utilizate în abordarea interdisciplinară a vârstnicului si a familiei.

 

 

 

 

 

Share

Articole similare